SP Leeuwarden steunt zorgpersoneel

18 december 2020

SP Leeuwarden steunt zorgpersoneel

Foto: SP Leeuwarden

Vrijdagmiddag overhandigde de SP-afdeling Leeuwarden een taart aan de medewerkers van het MCL. De partij wil met de actie de zorgwerkers een hart onder de riem steken en met hen in gesprek over de hoge werkdruk en lage lonen in de zorg. Volgens de SP verdienen zorgverleners meer dan applaus.

SP-afdelingsvoorzitter Aldo Schelvis:

“Onze zorgverleners werken keihard voor de samenleving, maar zien daar te vaak te weinig voor terug. Het wordt nu door de coronacrisis pijnlijk duidelijk wat jaren van bezuinigingen, privatiseringen en afbraak van de zorg voor gevolgen hebben. Daarom verdienen de medewerkers alle steun en moet onze zorg weer volledig in publieke handen komen.”

Foto: SP Leeuwarden

Ook op andere plekken in het land voert de SP actie om het zorgpersoneel te steunen. In september was de partij de initiatiefnemer van een grote online demonstratie met duizenden deelnemers voor hogere lonen in de zorg. Er is echter meer nodig, volgens de partij.

Schelvis:

“We spreken als SP duizenden zorgverleners die tegen dezelfde problemen aanlopen en hun belangrijke werk niet meer goed kunnen doen. In deze tweede golf van het coronavirus wordt dat alleen maar erger. Voor hen, maar ook voor de hele samenleving, is het ontzettend belangrijk dat we zorgverleners een fatsoenlijk salaris betalen, maar ook dat ze zeggenschap terugkrijgen over hun werk en dat we de marktwerking uit de zorg slopen.”