Bijeenkomst 'Kosten Omlaag' groot succes

29 augustus 2022

Bijeenkomst 'Kosten Omlaag' groot succes

Foto: SP
Afgelopen zaterdag kwamen tientallen mensen af op een actiebijeenkomst van de SP over de campagne 'Kosten Omlaag' met Tweede Kamerlid Bart van Kent, in de DBIEB in de Blokhuispoort. Tijdens de bijeenkomst bespraken we ons Noodplan om de stijgende kosten in het dagelijks leven te verlagen.

SP-afdelingsvoorzitter Aldo Schelvis:

"De avond was een groot succes. Iedereen loopt tegen de stijgende kosten aan, terwijl de politiek veel meer kan doen om het leven voor mensen direct betaalbaarer te maken. Er kwamen zaterdag goede reacties van de aanwezigen uit heel Friesland en Groningen op de 5 'Koopkrachtknallers' van de SP, ons noodplan om de kosten voor de boodschappen, benzine, energie, huren en zorgkosten nu omlaag te brengen. Dat geeft energie om door te gaan."

Foto: SP

Tijdens de avond werden ook plannen gemaakt om vanuit Friesland te mobiliseren voor het PrinsjesdagProtest, een manifestatie op het Malieveld in Den Haag op zaterdag 17 september. Geïnteresseerden kunnen zich opgeven voor een gratis busreis. Schelvis:

"Deze bijeenkomst in Leeuwarden was een geweldige eerste stap. Je ziet dat mensen boos zijn en in actie willen komen voor een alternatief. Onze beweging groeit. De volgende stap wordt de manifestatie op 17 september, waar we met een groep uit Friesland heen gaan."

Ga ook mee naar het PrinsjesdagProtest op 17 september:

GEEF JE OP