SP Jongeren tour in Leeuwarden

15 juli 2023

SP Jongeren tour in Leeuwarden

Foto: SP Jongeren
Tientallen mbo-studenten uit Friesland spraken vrijdag hun steun uit voor ons mbo-manifest 'Wij verdienen het'. Daarin wordt de politiek opgeroepen om te zorgen voor beter openbaar vervoer, hogere stagevergoedingen en een hoger loon na je studie.

Lid van SP Jongerengroep Fryslân:

'Jongeren hier voelen zich totaal vergeten door de politiek. Daar moet verandering in komen. Dat kan alleen als jongeren zich ook uitspreken en in actie komen voor meer waardering voor het mbo. Wij verdienen het'.

Foto: SP Jongeren

Het mbo-manifest roept om meer waardering want het zijn deze studenten die altijd aan het kortste eind trekken. Zij worden structureel benadeeld ten op zichtte van hbo-studenten en studenten op de universiteit. Daar moet een einde aan komen. Vele studenten van het Friesland college en studenten bij het station spraken hun steun uit voor het manifest. Met name het openbaar vervoer vanuit hun woonplaats van en naar het college is een groot probleem onder de studenten. SP Jongeren Fryslân startte daar al een enquête naar om in kaart te brengen waar er meer buslijnen bij moeten komen en organiseert jongeren hiervoor.

Vul ook de enquête in

Foto: SP Jongeren

SP Jongeren lanceerden eerder het mbo-manifest in Hengelo en heeft inmiddels al honderden steunbetuigingen. De komende zomer wordt door het hele land steun opgehaald op plekken waar jongeren bij elkaar komen. Niet alleen mbo-studenten kunnen hun steun uitspreken, ook oud-studenten, ouders en iedereen die vindt dat mbo'ers de waardering moeten krijgen die ze verdienen. Je kunt tekenen via de knop hieronder.

Steun het manifest