Doe mee aan de Grote Bevraging van Leeuwarden

20 februari 2018

Doe mee aan de Grote Bevraging van Leeuwarden

Foto: Tomas van der Meer
De SP-afdeling Leeuwarden is op woensdag 7 februari een grote campagne in Leeuwarden gestart. Onder de noemer van "De Grote Bevraging" gaan SP'ers zoveel mogelijk in gesprek met Leeuwarders. Volgens de SP is politiek meer dan één keer in de vier jaar stemmen of vergaderen in het stadhuis. De partij gaat de komende weken met Leeuwarders in gesprek, om hen te organiseren en om met mensen hun leef-, woon- en werkomgeving te verbeteren.

SP-woordvoerder Marnicq Jacobs: "We vragen mensen wat zij zouden doen

Foto: Tomas van der Meer
als zij één dag burgemeester van Leeuwarden zouden zijn. Maar ook wat zij in hun eigen straat of buurt zouden willen verbeteren. De problemen die hieruit naar voren komen, pakken we op en lossen we samen met bewoners op. Geen probleem is te groot of te klein om op te lossen."

Zo is de SP de afgelopen weken regelmatig de stadswijk de Wielenpôlle in geweest om met bewoners te praten over hun leef-, woon- en werkomgeving. Naast thema’s als huren, zorg, werk en inkomensondersteuning, gaven bewoners aan dat er tekort aan speelplekken is en dat er verkeersonveilige situaties ontstaan door hardrijdend verkeer. "Dit zijn tekenende voorbeelden van problemen die wij met de bewoners willen aanpakken. Leeuwarders die vergelijkbare of andere problemen ervaren kunnen hier een korte enquête invullen, zodat wij contact met hen op kunnen nemen", aldus Jacobs. De komende weken zal de SP in meerdere buurten bij Leeuwarders aanbellen om met hen in gesprek te gaan voor "De Grote Bevraging van Leeuwarden"